SLOU DAYS se blíží, zapojit se můžete i do soutěže S Brand

15.03.2019

Blížící se dubnové SLOU DAYS návštěvníkům nabídnou pravidelný vzdělávací program v oblasti udržitelného životního stylu, který tentokrát zahájí herečka Iva Pazderková, shopping zónu s prezentací striktní selekce udržitelných prodejců a v neposlední řadě výroční vyhlášení soutěže o udržitelnou módní značku budoucnosti S Brand. Událost se uskuteční 5. a 6. dubna v karlínských prostorách Hauch Gallery.

Za vstupné 150 Kč se po dobu dvou dnů můžete zúčastnit vzdělávacího programu, který poskytuje prostor pro setkání s firmami a networking, prezentace s praktickým obsahem či workshopy a semináře, ale i inspirativní životní příběhy. Ten svůj přiblíží například herečka Iva Pazderková, která je známá svým postojem k pomalému životnímu stylu.

Mezi prodejci objevíte novinky, jako je například značka barevných tenisek Cave, které jsou vyráběny ze zbytkových materiálů českých tradičních výrobců. U těch designérka a zakladatelka značky Eva Klabalová jako rodilá Zlíňanka doslova vyrostla. Kromě kaučuku se její oblíbenou surovinou pro upcyklaci staly také zbytky použité mleté kávy.

Módní tvorbu z přírodních tkanin a pletenin českého původu představí česká návrhářka žijící v Berlíně Monika Nováková. Rostoucí nabídku organických produktů pro péči o tělo či vlasy tentokrát rozšíří značka certifikované bio kosmetiky z Prahy Jagaia. Novinkou SLOU DAYS pro rodiče s dětmi bude také cenami ověnčená značka českých látkových plen Bamboolik s vlastním servisem jejich čištění.

Vrcholem pátečního večera se stane vyhlášení vítěze třetího ročníku soutěže S Brand, jejímž cílem je rozšířit povědomí o etickém podnikání mezi studenty a mladými lidmi a podpořit vznik dalších zodpovědných projektů. Vítězem prvního ročníku soutěže se stala značka spodního prádla Créeme z certifikované GOTS bio bavlny návrhářek Soni Vidiečanové a Katariny Kabušové.

Nejlepším projektem loňského ročníku soutěže byla zvolena kolekce značky MILD Stanislavy Malcové, která pomáhá léčit citlivou kůži a je určena pro ty, kteří ze zdravotních důvodů nemohou nosit obvyklou konfekci. "Celá kolekce byla připravená na základech mojí diplomové práce. Při ní jsem vycházela z velké části vstříc potřebám kůže. Obnášelo to úplně jiný přístup k práci, hodně funkční. Po dokončení jsem měla možnost všechno přeskládat a zjednodušit. Chtěla jsem oděv, který bude minimalistický, nezdobený a účel bude tvořit jeho kostru," vysvětlovala vítězný projekt autorka.

Rádi byste se do soutěže S Brand také zapojili? Pak neváhejte, pokud jste jednotlivec nebo tým o maximálně pěti členech. Soutěž není věkově omezena. Přihlásit můžete již existující značku, nesmí však být k 1. 4. 2019 na trhu více než rok, nebo můžete nějakou právě vymyslet. Pro zařazení do soutěže stačí také jenom zaslat podrobně zpracovaný koncept značky, kterou byste v případě vítězství s pomocí organizátorů SLOU DAYS zrealizovali. Koncept by měl obsahovat představu, jak by daná značka fungovala, popis kolekce/produktu a jeho cenu.

Do soutěže odevzdáte PDF soubor o rozsahu maximálně 20 stran. Pro obsah své prezentace se můžete inspirovat v prezentaci od Moyomi. Pokud s tím potřebujete pomoct, tak exkluzivně pro účastníky soutěže je k mání zdarma demo verze workshopu BOOST od Moyomi. Požádat si o něj můžete do 30. března na stránkách SLOU. Termín odevzdání projektu je 31. března. Vyhlášení vítěze proběhne v pátek 5. dubna v rámci doprovodného programu SLOU DAYS. Všichni účastníci soutěže získají dva vstupy na SLOU DAYS zdarma.

Nejlepší projekt získá:

  • prize money 10 000 Kč
  • zdarma stání na nejbližší edici SLOU DAYS
  • 4 hodiny Fashion Business konzultace s Kamilou Boudovou
  • 4 hodiny PR konzultace u Artspeak PR
  • 3 hodiny konzultace v agentuře Flagship zabývající se udržitelností firem
  • 3 hodiny konzultace s crowdfundingovou agenturou Hithit
  • kompletní přístup k workshopům na platformě Moyomi

A jak projekt SLOU DAYS vznikl? První ročník události se konal v roce 2015 pod názvem Sustainable Fashion Day jako součást oficiálního doprovodného programu Mercedes-Benz Prague Fashion Week. Projekt, který nově nese název SLOU DAYS, založila Kamila Boudová, přední česká odbornice na udržitelnou módu a módní obchod. Kamila žije a působí v Paříži jako lektorka předmětů Product Development a Sustainable Fashion na vysoké škole módního obchodu MODʼSPEa International Fashion Academy a v Česku vede online semináře o podnikání a udržitelné módě pod názvem Moyomi. Svou cestu módním průmyslem popsala ve své první knize Falešná Pařížanka, která se letos dočká pokračování. Za své profesní zásluhy byla roce 2017 zařazena do žebříčku 30 pod 30 prestižního magazínu Forbes.