Jaký byl podzimní MBPFW s dosud nejvyšším počtem designérů?

17.09.2019

Podzimní edice Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku představila vedle známých jmen, jako Liběna Rochová, Zuzana Kubíčková či LAFORMELA, řadu zástupců nastupující generace designérů i nové návrhářské naděje. Svátek módy se konal od 30. srpna - 6. září v karlínské Invalidovně.

Z vysokých škol své práce návštěvníkům představili studenti Ateliéru designu oděvu a obuvi pražské Vysoké školy uměleckoprůmyslové, zlínského Ateliéru design oděvu Univerzity Tomáše Bati a Technické univerzity v Liberci, ale také dvě největší oděvní značky v zemi Blažek a Pietro Filipi

Pánský módní dům Blažek uvedl kolekci šéfdesignérky Jany Veselé Kuťkové a designérek Veroniky Bobčíkové a Moniky Štaudové inspirovanou jižanskou krajinou Řecka, filmem Řek Zorba a svobodomyslností jeho hlavního hrdiny. Značka Pietro Filipi představila uvolněnou a naturálně laděnou pánskou kolekci Filipa Hiekeho poukazující na zodpovědný přístup k životu i oblékání a dámskou kolekci Moniky Drápalové inspirovanou starořeckým mýtem o Narcisovi, která reflektuje kontrast mezi digitálním světem a touhou po návratu k přírodě.

Přehlídku domácí scény okořenila účast čtyř reprezentantů prestižní japonské Bunka Fashion Graduate University. Karlínský Fashion Temple, jehož chodby vytvořily nejdelší přehlídkové molo za dobu konání pražského fashion weeku, pojmul na jednu přehlídku až 550 diváků.

Tradičně k podzimní edici MBPFW patřila také přehlídka vítěze talentové soutěže pro začínající návrháře VAN GRAAF Junior Talent. Kolekce Borise Kráľe "SS20" propojuje inspiraci padesátých a osmdesátých let a pracuje s ikonickými formami daných období včetně toho, že přejímá některé konkrétní kusy oděvu, jako například červené "Bay Watch" plavky. "Některé outfity mají působit, jako byste si na dovolené vypůjčili něco od partnera," říká ke kolekci Boris Kráľ.

"Do budoucna je pro nás velkým tématem udržitelná móda, jejíž podporu v této edici symbolicky odstartovala značka ODIVI a návrhář Adam Kost. V rámci dalších ročníků budeme také pokračovat s novým systémem prodeje vstupenek po jednotlivých přehlídkových blocích, díky němuž se na každou přehlídku dostalo více fanoušků daného designéra či značky," řekl CEO fashion weeku Lukáš Loskot.

Příští edice Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku, která bude představovat kolekce na sezónu podzim/zima 2020, se uskuteční v březnu 2020.

foto: MBPFW, Mojmír Bureš