Kateřina Geislerová nově spolupracuje se značkou Tonak

10.03.2017

Přední česká designérka Kateřina Geislerová každým rokem představuje kolekce vyznačující se ženskostí, propracovanými střihy, zajímavou barevnou paletou, ale hlavně kolekce podtrhující individualitu a sebevědomí ženy. Je známá svým rukopisem toužícím po nedbalé nonšalantní eleganci, která není svázaná, ale je věrná původnímu významu být elegantní s osobitým stylem. I z tohoto důvodu spojila své úsilí s předním českým výrobcem pokrývek hlavy, značkou Tonak.

Kateřina Geislerová své modely vždy vytváří z kvalitních a zajímavých materiálů. Ke své práci, jak sama říká, přistupuje od začátku více jako sochařka, než jako návrhářka. Nejprve si vybírá látku odpovídající charakterem a náladou modelu, jenž chce vytvořit, a pak se jí nechává inspirovat a sochá přímo na krejčovské panně s respektem k vybranému materiálu. Tento přístup zvolila též ve chvíli, kdy se rozhodla vytvořit ke své kolekci na podzim/zimu 2017/2018 malou sérii klobouků.

Klasické modely Tonak s menšími úpravami i limitovaná série vytvořená podle Kateřiny Geislerové budou poprvé představeny na Mercedes Benz Prague Fashion Weeku v Praze. "Pro kolekci podzim/zima jsem navrhla zahalené siluety a k nim rozhodně patří i pokrývky hlavy. Má volba okamžitě padla na Tonak. Spolupráce s tak prověřeným a kvalitním partnerem mi dala možnost uchopit výzvu a nechat volný prostor mé kreativě při tvoření klobouků. Tonak je světová jednička ve výrobě klobouků a já klobouky miluji. Vždy jsem je milovala. Dokonce jsem si uvědomila, že jsem se dvěma klobouky od Tonaku odjela před dvaceti lety do Paříže a nosila je dlouhá léta," říká Kateřina Geislerová a dodává: "S každou kolekcí se snažím posunout o krůček dál a najít něco nového, aby to bavilo mě i mé klientky. Jsem si jistá, že pro každého designéra je naprosto úžasné, když je mu dovoleno pracovat podle jeho představ. Rozhodující v aktuální kolekci je, že se snažím na klobouky Tonak a jejich formy dívat jinak a zároveň se inspirovat klasickým střihem. Určitě se můžete těšit na klasické klobouky i na jejich změny, je pro mě ale samozřejmostí, že k těmto výrobkům přistupuji s respektem."

Technologické postupy, za kterých každý klobouk firmy Tonak vzniká, se za posledních 200 let nezměnily. Dokonce i stroje, které vyrábí plsť jsou původní, některé i dřevěné. Při návštěvě v Novém Jičíně designérku uchvátilo, jak precizně výroba probíhá a kolik operací a doteků lidských rukou provází každý jednotlivý kousek. Výroba je stále z velké části ruční. Tonak nesmírně dbá na vysokou kvalitu zpracování, která je rovněž prioritou při tvorbě Kateřiny Geislerové. "Rozhodně je skvělé, že se lidé ke kloboukům opět vracejí. Je to způsobené také novou nabídkou rozmanitějších tvarů a barev. Klobouky ztratily onu dramatičnost a staly se téměř nepostradatelným doplňkem aktuálních trendů. Myslím, že každý nakonec najde svůj tvar, který mu nejlépe sluší. Jsem za tuto tendenci moc ráda a vlastně mě těší, že nošení klobouků už dávno není opředeno pravidly a koncepty, jako tomu bylo dříve," dodává Kateřina.