Ohlédnutí za jarní edicí MBPFW

03.04.2017

Letošní jarní edice Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku zaznamenala rekordní počet zahraničních odborníků z módní branže a nejen je. Mezinárodní rozměr přehlídky je přitom jeden z hlavních cílů, který se díky celosvětové prestiži módních eventů Mercedes-Benz a atraktivnímu programu daří organizátorům plnit. Celkem fashion week navštívilo přes 10 tisíc diváků. Nebyli jste mezi nimi? Nevadí, tady je stručné ohlédnutí za stále oblíbenější módní událostí.

Na nové kolekce českých a slovenských návrhářů se přijeli podívat módní publicisté, fotografové, nákupčí a odborníci z tradičních módních velmocí jako jsou Francie, Itálie, Velká Británie, ale také z Německa, Rakouska, Dánska, Maďarska, Finska, Izraele, Polska, Spojených států amerických či Austrálie. Mezi hosty nechyběly ani hvězdy modelingu v čele s českou supermodelkou Karolínou Kurkovou, topmodelkou polského původu Magdalenou Frackowiak a slovenským modelem Filipem Hrivňákem.

Své kolekce na nadcházející podzim a zimu předvedlo celkem 20 návrhářů a módních značek představujících špičku současné české oděvní tvorby, a také čtveřice nováčků, která se v rámci soutěže VAN GRAAF Junior Talent 2017 ucházela o titul nejtalentovanějšího módního tvůrce do 26 let. Tím se stal slovenský designér a stylista Zoltán Tóth, absolvent studia oděvního designu a architektury v Bratislavě. Kolekce nazvaná Matilda po autorově babičce, která Tótha k šití přivedla, zaujala porotu lehkostí, originalitou i komplexností. Autor se mimo jiné snažil minimalizovat odpad materiálu, a proto v kolekci hojně používá obdélníky látky, které pomocí vertikálních i horizontálních zdrhovadel stahuje do požadovaných forem. Porotu složenou ze šéfredaktorů módních a lifestylových magazínů Elle, Harper's Bazaar, Dolce Vita, Marie Claire a Proč ne?!, manažera obchodního domu VAN GRAAF Patricka Brosiuse a odborné garantky Liběny Rochové potěšila vysoká úroveň i u ostatních finalistů - velmi propracovaná kolekce Michaely Hriňové, která předvedla kromě oděvů také doplňky a obuv, ironicky sportovní barevná kolekce Lukáše Krnáče a geometrické černobílé outfity Adama Kosta.

V programu módního týdne byla vůbec první přehlídka vysoké krejčoviny v Česku. Na show italského návrháře haute couture Francesca Scognamiglia navazovala benefiční aukce pro Nadaci Terezy Maxové dětem. Dražba unikátních uměleckých předmětů zajistila 1 589 000 Kč na pomoc ohroženým matkám, kterým v krizových životních situacích hrozí, že přijdou o možnost pečovat o své děti. Dále měla v programu již podruhé své místo konference o módním byznysu Business Forward Forum by ČEZ & Forbes, a také v pořadí třetí designérský showroom. Neprodejní představení kolekcí ze všech přehlídek Re-see Showroom supported by Nespresso & ELLE umožnil všem zájemcům o módu vidět kolekce zblízka a setkat se s jejich tvůrci. Již tradiční součástí doprovodného programu MBPFW byl také happening udržitelné módy Sustainable Fashion Day.

Sedmidenní festival toho nejlepšího z české módy láká stále více zájemců. Celkem fashion week se všemi jeho doprovodnými akcemi navštívilo více než 10 tisíc diváků. Příští edice Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku, která bude představovat kolekce na sezónu jaro/léto 2018, se uskuteční v termínu 1. - 8. září. My už se nemůžeme dočkat.

foto: MBPFW - Zoltán Tóth, kolekce Matilda