Pražský týden módy MBPFW přilákal tisíce zájemců

12.04.2019

Přehlídky jarní edice pražského týdne módy Mercedes-Benz Prague Fashion Week divákům představily kolekce na sezónu podzim/zima 2019 od 24 českých a slovenských návrhářů a módních značek, třech vysokoškolských ateliérů, mezi nimi Ateliér designu oděvu a obuvi a Ateliér módní tvorby pražské UMPRUM a Ateliér designu oděvu Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, a také jednoho zahraničního hosta, španělské designérky Melanie Freire. Fashion week se všemi doprovodnými akcemi přilákal více než 18 tisíc návštěvníků.

Kromě přehlídek a prezentací přinesla jarní edice také dva nové formáty. Původní módně-byznysovou konferenci nahradil komornější, nicméně praktickými informacemi nahuštěný Fashion Business Talk zaměřený na návrháře a designérské značky. Díky spolupráci s britským velvyslanectvím se panelové diskuze, kterou vedla zkušená moderátorka a módní novinářka Veronika Ruppert, zúčastnili také dva významní hosté z Velké Británie. Designérka s českými kořeny Martina Špetlová v rámci tématu s názvem etický fashion design popsala svou spolupráci se syrskými uprchlicemi a hovořila také o tom, jak při své práci využívá blockchain. Mladá britská módní značka Longshaw Ward, za níž stojí tvůrčí a současně manželská dvojice Kirsty Wardová a David Longshaw se podělila o své zkušenosti z působení na zahraničních trzích, mimo jiné v Číně. Čestným hostem Fashion Business Talku byla renomovaná módní novinářka a viceprezidentka společnosti Launchmetrics Jessica Michaultová, která představila strategie, jež designérům pomáhají se zviditelněním na sociálních sítích.

Místo veřejnosti otevřeného re-see showroomu se konal privátní pop-up store, kde měla pětice designérů možnost představit své kolekce zákazníkům a hostům bratislavského Priveé lounge, který se prodejem lokální módy úspěšně zabývá už více než rok. Další zajímavou novinkou, kterou přinesla jarní edice MBPFW, je uvedení aplikace GPS radar na český módní trh. GPS radar, který vytvořila společnost Launchmetrics zaměřená na datovou analytiku a technologie, dnes představuje exkluzivní více než padesátitisícovou komunitu módních profesionálů a insiderů, která shromažďuje veškerá digitální data předních světových fashion eventů a tvůrců. "GPS radar usnadní orientaci v módním prostředí všem, kdo se módě věnují profesionálně. Nenahraditelnou hodnotu má zejména pro módní novináře, stylisty, PR profesionály, influencery a samotné tvůrce či značky," vysvětluje ředitel MBPFW Lukáš Loskot.

"Kromě těchto tří novinek hodnotím pozitivně také prezentace návrhářů, které se konaly mimo hlavní stage MBPFW - ať už to byla veřejnosti otevřená show Jana Černého v avantgardním prostoru Dup39, svatební přehlídka Petry Balvínové v Lobkowiczkém paláci na Hradě, interaktivní prezentace značky Pop Zuzany Kubíčkové v prezidentském apartmá hotelu Four Seasons Prague, či koktejl-show Lukáše Macháčka v Hauch Gallery. Prostory ladily s kolekcemi a prezentace byly přizpůsobené cílovým skupinám daných značek. Návrháři v tomto směru udělali ve srovnání s rokem 2014, kdy jsem pražský týden módy přebíral, velký pokrok," hodnotí Lukáš Loskot. "Současně jsme v pátém poschodí obchodního domu Kotva měli nejprostornější Fashion Temple, s největším molem i nejvyšší kapacitou pro diváky, kdy jeden přehlídkový blok mohlo zhlédnout až 650 diváků," dodává.

Návrháři a značky se také stále více propojují s dalšími tvůrci a vznikají zajímavé počiny. Například LAFORMELA ve své nejnovější kolekci předvedla šperky ve spolupráci s tradiční českou značkou Belda a kapuce a čepice značky NAUT. Dalším zajímavým propojením byly také šperky Terezy Otáhalíkové pro značku AiM Michaely Hriňové. Co přinese příští edice Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku, která bude představovat kolekce na sezónu jaro/léto 2020, se dozvíme už na konci prázdnin.