Přednášky na UMPRUM: STYL, KONCEPT & MARKETING MÓDNÍ TVORBY

13.10.2017

Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze pořádá od čtvrtka 19. října soubor šesti přednášek na téma Styl, koncept & marketing módní tvorby. Přednášky jsou určené nejen pro studenty UMPRUM, ale i pro širokou veřejnost.

Série přednášek a seminářů se věnuje zastíněné straně planety Móda. Hledá logické souvislosti mezi avantgardními ambicemi a obchodními zájmy současného světového fashion designu. Popisuje práci kreativních týmů, ale i strategie marketingu. Nabízí analytický pohled na stylový vývoj módní tvorby v historickém kontextu od počátku 20. století až po současnou strukturu světové fashion industry.

Snaží se také vysvětlit náročnou roli a osobnost módního tvůrce a dalších důležitých profesí v labyrintu globalizovaného světa módy. Skýtá ale i velmi technické a pragmatické pohledy do tvůrčího procesu vzniku módní kolekce a jejího prodeje. Dvě přednášky budou věnovány poměrně podrobnému návodu jak založit módní značku a problematice jejího vedení včetně důležitého bussines plánu. Jde o střízlivý pohled za kulisy okázalých přehlídek a dráždivých reklam z luxusního světa módy, parfémů a drahých šperků. 

Styl odráží esprit návrháře, jeho vkus a dobu, a znaky jedinečnosti autorských kolekcí jsou jeho nápadným projevem. Styl tak ve svých důsledcích přirozeně oslovuje cílovou skupinu klientů.

Umělecký koncept kolekce je základním uměleckým vektorem identity návrháře (autora, případně autorů), autenticity jeho tvorby a image jeho značky.

Technický koncept kolekce řeší inovativní charakter módního produktu, kvalitu a efektivitu výroby a determinuje cenu finálního produktu.

Marketing módní tvorby řeší problematiku prezentace, strategii prodeje a propagace módního produktu. Musí permanentně obhajovat cenu za přidanou hodnotu autorského designu a v daném momentu kreativně reagovat na všechny rozhodující impulsy domácího a světového trhu.

Úvod a základní tematické okruhy:

  1. Vznik a vývoj základních struktur světové módní produkce / životní styl a kulturní aspekty módního chování jedince od poloviny 19. století k dnešním dnům (historický kontext)
  2. Základní koncepty autorské módní tvorby / avantgardy, dekadence a manýry v historickém kontextu od počátku 20. století... (historie a současnost velkých módních značek, jejich obchodní strategie a zásady komunikace)
  3. FASHION-INDUSTRY / popis základních struktur světové módní tvorby a jednotlivých segmentů trhu (současné produkční, organizační a komerční formy podnikání v oblasti módy.)
  4. Osobnost tvůrce / profese "COUTURIER", STYLISTA a "FASHION DESIGNER" (přehled jednotlivých profesních oborů, personálních struktur a kreativních týmů v oblasti módní produkce)
  5. MÓDA + MARKETING / kreativita, experiment, vývoj, obchod, komunikace, branding... (módní projekt a jeho styl, umělecký a technický koncept, cílové skupiny a segmentarizace trhu, struktura kolekce a produktové portfolio. Marketing v procesu tvorby, základní marketingová úvaha. Nová média, prezentace a propagace módního produktu)
  6. Defilé, Image, komunikace + média / Historické souvislosti
  7. MÓDNÍ PRODUKT / Jednotlivé etapy vývoje módní kolekce
  8. PROGNOSTIKA / Trendsetting (principy vývoje trendů a tendenci v oblasti textilní a oděvní produkce)
  9. Jak založit a vést módní značku / BRANDing / Licence / Franchising (na pozadí historie a současnosti velkých i malých módních značek, jejich obchodní strategie a zásady komunikace)
  10. BUSINESS PLÁN / financování autorské tvorby (Módní produkt a design jako přidaná hodnota, ekonomický koncept a tvorba ceny, typy projektů v oblasti módní tvorby a jejich financování)

Soubor přednášek se koná 19. října, 2. a 9. a 16. listopadu, 7. a 21. prosince vždy od 15.45 - 17.40 hodin na UMPRUM, nám. Jana Palacha 80 na Praze 1 v učebně č. 413. Vedoucím pedagogem je doc. Josef Ťapťuch.

foto: UMPRUM