Program březnové edice MBPFW

08.02.2019

Program březnové edice Mercedes-Benz Prague Fashion Week, která představí kolekce návrhářů na sezónu podzim/zima 2019, je nyní kompletní a k dispozici online zde. Přehlídky módního týdne představí celkem dvacet návrhářů a značek, tři školní ateliéry a ve společném bloku také čtyři finalisty soutěže pro mladé návrháře VAN GRAAF Junior Talent 2019. 

Mezi návrháři a značkami najdeme jména, která se na molo MBPFW vracejí po jedné i více sezónách pauzy. Mezi ně patří například Miro Sabo, Petra Balvínová, Petra Ptáčková a také jedna z největších oděvních značek v zemi Pietro Filipi. Mezi naprosté nováčky na scéně MBPFW pak budou patřit dvě mladé návrhářky - Božidara a Vanda Janda. Tvorbu budoucí generace designérů budou zastupovat dva ateliéry UMPRUM (Design oděvu a obuvi prof. Liběny Rochové a Ateliér módní tvorby Pavla Ivančice) a také Ateliér design oděvu UTB.

Na lednové představení Zuzany Kubíčkové v Madridu, uskutečněné v rámci mezinárodního výměnného programu Mercedes-Benz International Designer Exchange Program, naváže pražské představení španělské návrhářky Melanie Freire Vázquezové. "Výměnný program umožňuje designérům konfrontovat jejich tvorbu a pojetí přehlídky se zahraničními kolegy. Možnost ukázat se a současně nahlédnout na svou práci s odstupem a z nové perspektivy považujeme za jeden ze zásadních přínosů fashion weeku," říká ředitel Mercedes-Benz Cars ČR Marc Boderke.

"Různorodost stylů jednotlivých návrhářů prezentujících na MBPFW se v posledních edicích začala promítat také stále více do toho, jak designéři pracují s místem přehlídky. Snažíme se jít jejich přání a potřebám naproti, a tak letos nabídneme hned několik přehlídkových lokací," říká k jedné z novinek nadcházející edice ředitel MBPFW Lukáš Loskot. Vedle hlavního sídla přehlídek, tzv. Fashion Templu, kterým v březnu bude 5. patro obchodního domu Kotva, se tak řada tvůrců představí na jiných místech. Mezi ně bude patřit například Lobkowiczký palác, hotel Four Seasons či prostor DUP39.

Zcela novou formu získá s nadcházející edicí MBPFW re-see showroom, který bude nyní prodejní akcí zaměřenou na koncové zákazníky. Showroom bude mít podobu pop-upu slovenského konceptu Priveé lounge, který v Bratislavě už více než rok nabízí výhradně českou a slovenskou autorskou módu. "Během uplynulých let, kdy funguje MBPFW, dokázali čeští a slovenští módní návrháři, že unesou srovnání se zahraničními značkami. To nás s Lukášem Loskotem dovedlo k myšlence přenést ideu apartment storu Priveé také do Prahy a spojit ji s programem MBPFW," říká zakladatel a kreativní ředitel Priveé lounge Andrej Kusalik. Uskuteční se v prostorách hotelu Four Seasons a návštěva zde bude možná na základě sjednání osobního termínu. Několik návrhářů - Adam Kost, LAFORMELA, Michael Kováčik, Miro Sabo a Zuzana Kubíčková - vytvoří pro tuto příležitost kapsulní kolekce. Zcela mimořádná pak bude kolekce Adama Kosta, který exkluzivně pro pop-up Priveé lounge nabídne dámskou módu. Pop-up bude probíhat od 23. - 26. března od 13 - 21 hodin.

Akce volně přístupné veřejnosti

I tentokrát bude několik akcí v programu volně přístupných veřejnosti. Hned zahajovací show týdne módy, přehlídka mladého návrháře Jana Černého, bude otevřená všem. Černý svou novou kolekci představí v sobotu 23. března v prostoru DUP39 (od 13:30 hodin).

Kdokoli má o módu zájem, může také zdarma shlédnout instalaci FUTURE FASHION by Vodafone, jež bude k vidění v neděli odpoledne a večer (14-21 hodin) v zásobovacích garážích OD Kotva a jež navazuje na #jetovtobě FUTURE FASHION WORKSHOP z loňské zářijové edice MBPFW.

Volně přístupné budou také večírky - after party sobotního slavnostního zahájení bude v Groove baru a volně přístupné budou také čtvrteční Afterhours v café & bistro SmetanaQ.

Volný vstup bude také na již tradiční market české autorské módy (18. března až 4. dubna), který v Bibloo Concept Storu v obchodním domě Kotva nabídne reprezentativní výběr kvalitní lokální módy.

Kompletní program a podrobnosti k jednotlivým akcím najdete na www.mbpfw.com.

Vstupenky na přehlídkovou část Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku budou v prodeji od 15. února prostřednictvím portálu GoOut.