Projekt SLOU Days roste a nabídne kompletní portfolio udržitelného životního stylu

02.03.2018

Organizátoři SLOU Fashion Days v červnu představí nový formát s názvem SLOU Days, kde odprezentují komplexní možnosti eco-friendly přístupu k životu v podobě prezentací značek a projektů z oblasti módy, designu, jídla, ale i služeb, vzdělání a technologií. Událost, jejíž součástí bude druhý ročník soutěže o udržitelnou značku budoucnosti The S Brand, se bude konat od 15. - 17. června za přítomnosti zahraničních hostů a odborníků z oboru.

Kromě již tradiční Shopping a Info zóny SLOU Days uvede nový koncept Galeries, které představí interaktivní výstavy zaměřené na prezentaci nových trendů v udržitelném přístupu k životním stylu od módy přes kosmetiku až po jídlo, design nebo architekturu. V Info zóně nebudou chybět semináře, workshopy a diskuse s odborníky nad aktuálními tématy. Hlavním zahraničním hostem šesté edice se stane ikona trendsettingu, etického přístupu a inovací v oblasti textilního průmyslu, vizionářka a revolucionářka, pětaosmdesátiletá Dominique Peclers.

Dominique Peclers je živoucí legendou. Svou emancipovanost, podnikatelského ducha, vizi, srdce a zápal pro tvoření krásnějšího světa uplatnila nejen jako zakladatelka Peclers, jedné z prvních trendsettingových společností s více než 15 pobočkami po světě. V roce 2007 se rozhodla své zkušenosti s inovacemi nadnárodních značek uplatnit jako partnerka jedné z nejtransparentnějších a nejekologičtějších značek na trhu Animaná. Animaná je fairtrade brand, který vyrábí oděvy a módní bytové doplňky pocházející z argentinské oblasti Patagonia. Založila ji Adriana Marina jako sociální podnik na základech všech principů udržitelnosti, ekologie a etiky.

Cílem soutěže The S Brand je rozšířit povědomí o etickém podnikání mezi studenty a mladými lidmi a podpořit vznik dalších zodpovědných projektů. Termín odevzdání projektu do soutěže je 20. května prostřednictvím formuláře na tomto webu. Více o soutěži a o tom, jak se do ní zapojit, najdete zde.

Vítězem prvního ročníku se stala značka spodního prádla Créeme z certifikované GOTS bio bavlny návrhářek Soni Vidiečanové a Katriny Kabušové. Právě díky finanční výhře, feedbacku hodnotících profesionálů a konzultacím s odborníky, které jim soutěž přinesla, mají za sebou první úspěšnou kolekci, prezentaci na SLOU Fashion Days, ale i crowdfundingovou kampaň a publicitu v respektovaných médiích. 

Zakladatelka a patronka SLOU Days Kamila Boudová ke dvojici návrhářek stojící za značkou Créeme říká: "Přijde mi neskutečné, co všechno holky za necelý rok zvládly. Úspěšnou kampaň na hithit.cz, články v předních médiích, online shop. Aktuálně pracují na nové kolekci a na poslední konzultaci minulý týden jsme řešily kromě produkce, marketingu a velkoobchodní strategie i takové věci, jako time management s miminkem. Vidím, že S Brand přináší opravdovou hodnotu a konkurenční výhodu. Jsem nadšená."

První ročník události vznikl v roce 2015 pod názvem Sustainable Fashion Day jako součást oficiálního doprovodného programu Mercedes-Benz Prague Fashion Week konajícího se dvakrát do roka. Projekt, který nově nese název SLOU Days, založila Kamila Boudová, přední česká odbornice na udržitelnou módu a obchod. Kamila Boudová žije a působí v Paříži jako lektorka předmětů Product Developement a Sustainable Fashion na vysoké škole módního obchodu MOD'SPE a v Čechách vede online semináře o podnikání a udržitelné módě pod názvem Moyomi. Za své profesní zásluhy byla roce 2017 zařazena do žebříčku 30 pod 30 prestižního magazínu Forbes.