Sustainable Fashion Day vol. 4 a soutěž o nejlepší udržitelný fashion start-up

28.02.2017

Respektovaná událost Sustainable Fashion Day, jejímž cílem je ukázat udržitelnou módu jako dostupnou a atraktivní alternativu konvenční módě z řetězců a informovat veřejnost o jejím přínosu pro ně, společnost i pro planetu, se uskuteční v rámci MBPFW o víkendu 18. - 19. března, a to již počtvrté. Centrem udržitelné módy se tentokrát stane holešovický multikulturní prostor Vnitroblock. Novinkou Sustainable Fashion Day je soutěž o nejlepší udržitelný fashion start-up a SWAP party.

Víkendový program milovníkům udržitelné módy představí prezentace desítek módních značek, designérů a výrobců, kteří své podnikání staví na budoucnosti a jsou ohleduplní k životnímu prostředí. Návštěvníci se mezi nimi setkají s českými i zahraničními projekty, jako je Bohempia, City Folklore či La Petite Mort. Doprovodný program, na kterém se podílí Center of Sustainability Management z pražské VŠE, nabídne semináře a panelové diskuze například o osudu oblečení odloženého do kontejneru nebo o udržitelných strategiích nadnárodních korporací.

"Kampaň 'Jsi frajer?' opět ukazuje, že frajer je dnes ten, kdo žije s respektem k sobě, k životnímu prostředí a lidem kolem sebe," říká organizátorka a odbornice na udržitelnou módu Kamila Boudová. "Nadcházející sezóna je věnovaná nákupům jinak - bez odpadu, s důrazem na hodnoty značky i každého kusu oblečení místo ukazování loga. Na Sustainable Fashion Day se navíc zákazníci mohou často setkat se zakladateli značek a získat přímo od zdroje informace o tom, jak a kde je oblečení vyrobeno," dodává.

O nakupování jinak bude také nové číslo v Česku ojedinělého sustainable fashion online magazínu SLOU, který při příležitosti Sustainable Fashion Day vydá své druhé číslo. Cílem celé akce je ukázat udržitelnou módu jako dostupnou a atraktivní alternativu konvenční módě z řetězců a informovat veřejnost o jejím přínosu pro ně, společnost i pro planetu. Organizátorkou události je Kamila Boudová, odbornice na Sustainable Fashion Business působící v Paříži.

Novinkou letošní edice Sustainable Fashion Day je soutěž o nejlepší udržitelný fashion start-up s názvem The S Brand. Její vítěz kromě finanční odměny získá znalosti formou konzultací s odborníky s mezinárodní zkušeností z oblasti výroby, Sustainable Management, Fashion Business a Fashion PR. Do soutěže se mohou přihlásit týmy i jednotlivci s novým konceptem nebo existující značkou působící na trhu méně než jeden rok. Termín odevzdání projektu je 15. březen a vyhlášení výsledků soutěže bude součástí víkendového programu. Vítězný projekt získá prize money 10 tisíc Kč, zdarma stání na Sustainable Fashion Day v září 2017, cooworkingový prostor v Impact Hub, 3 hodiny strategické konzultace u společnosti Flagship CSR Consultancy, 4 hodiny PR konzultace v Artspeak PR, 4 hodiny Fashion Business konzultace s Kamilou Boudovou a kompletní přístup k workshopům na platformě Moyomi.

  • SOBOTA 18. března 2017

10.00-11.00 Panelová diskuze na téma Accelerating Sustainability s firmou Lindex

Moderuje: Jaroslav Pašmik, hosté: Sara Winroth, Eva Urbanová, Kamila Boudová

11.00-12.00 Setkání firem pod vedením Center of Sustainability Management

Moderuje: Jaroslav Pašmik

12.00-13.00 Moyomi networking

Moderuje: Andrea Furicová

13.00-16.00 Upcycling workshop - vyrobte si kabelku s Udržitelně Chic

Moderuje: Lucie Poubová

16.00-17.00 Seminář na téma jak se starat o oblečení

Moderuje: Kateřina Bahnová

17.00-18.00 Co se děje s oblečením z kontejnerů firmy POTEX

Moderuje: Jaroslav Pašmik, hosté: Lenka Jachninová

18.00-20.00 SWAP PARTY A VYHLÁŠENÍ SOUTĚŽE "S BRAND"

  • NEDĚLE 19. března 2017

11.00-13.00 Workshop domácí kosmetiky s Tiny Life

13.00-15.00 Workshop "Vůně na míru" s Aroma ateliér

Moderuje: Kateřina Kloudová

15.00-18.00 Workshop na téma Jak se stavit efektivní šatník

Moderuje: Kamila Vodochodská